• Imprimeix

Ruiz: "El projecte de convivència de Catalunya va molt més enllà que els plantejaments que ens proposa el ministre, és una política pròpia"

Torna
Dijous, 30 de març de 2017

  • Meritxell Ruiz també ha avançat que proposarà modificar l’ordre d’avaluació d’ESO i batxillerat i el temari de les oposicions als cossos docents
 
 
foto

foto

La consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, ha afirmat que “el projecte de convivència de Catalunya va molt més enllà que els plantejaments que ens proposa el ministre, és una política pròpia", en relació al programa que proposa avui el Ministeri d’Educació en la conferència sectorial en què participa la consellera aquesta tarda. En declaracions als mitjans, Ruiz ha recordat que “la setmana passada vam aprovar el projecte de convivència per tots els centres educatius que s’haurà d’implementar en els propers tres anys”.
 
Així doncs, la titular d’Ensenyament ha destacat que “a Catalunya es treballa amb una estratègia complerta: cada centre farà una diagnosi de la seva situació, es marcaran uns objectius, uns àmbits de treball i, a partir d’aquí, tindran un pla de suport i cada centre farà el seu propi projecte de convivència amb uns indicadors d’avaluació”. “Això és molt més complert que tenir un responsable de convivència en el centre i un telèfon d’assetjament escolar”, ha assegurat Ruiz.
 
La consellera d’Ensenyament ha avançat que també proposarà durant la conferència que es modifiqui l’ordre que regula les avaluacions d’ESO i batxillerat: “ens sembla que no conté els elements de transformació educativa que volem, atès que parla molt d’avaluació com mitja aritmètica i del nombre d’assignatures que has de suspendre per poder passar de curs”. “No dóna cap pes a l’avaluació contínua, global o per competències, ni a la tasca dels docents perquè no preveu que siguin els propis docents amb el claustre que avaluïn l’alumne”, ha afegit Ruiz.
 
Una altre element que posarà damunt la taula la consellera Meritxell Ruiz serà la modificació del reial decret que actualment regula el temari de les oposicions d’accés als cossos docents: “a Catalunya ja vam anunciar que convocaríem 2.200 places de docents, però insistirem en modificar el reial decret perquè té un temari dels anys 90”. “S’ha d’actualitzar, no té sentit fer oposicions el 2017 amb un temari del 96”, ha insistit la consellera.
 
Respecte la possibilitat que hi hagi un pacte d’educació, la consellera ha exposat als mitjans que “tot pacte educatiu hauria de tenir uns elements bàsics, en primer lloc el respecte a les competències i dinàmiques de les Comunitats Autònomes. Estem preocupats perquè el ministeri entén que tenir competències és fer programes propis i el que volem fer nosaltres són polítiques pròpies”. “Un pacte s’ha de fer des de la pedagogia i no sobre la ideologia”, ha conclòs la titular d’Ensenyament.
 
30 de març de 2017