• Imprimeix

La consellera Ruiz rep els signants del manifest per la presència de la filosofia a l'ensenyament

Torna
Dimarts, 18 d'abril de 2017
 
  • La consellera d’Ensenyament els ha traslladat que el Departament considera que la filosofia és fonamental per a la formació del pensament i de l'esperit crític dels joves
 
REUNIÓ

REUNIÓ

La consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, ha rebut aquesta tarda representants dels signants del manifest Per la presència de la filosofia en l’ensenyament, adreçat al Govern i al Parlament de Catalunya, que demana que “en la llei d’Ensenyament de Catalunya la filosofia tingui un paper clau en el currículum docent”. En aquest sentit, la titular d’Ensenyament, els ha traslladat que el Departament considera que la filosofia és fonamental per a la formació del pensament i de l'esperit crític dels joves. Ha acompanyat la consellera el secretari de Polítiques Educatives, Antoni Llobet.
 
La consellera Ruiz ha exposat als representants que des d’Ensenyament s’aposta per una educació integral de l'alumne, que englobi matèries de caràcter científic i també de caràcter humanístic. De fet, quan la Lomce va reduir la matèria de Filosofia al primer curs de batxillerat, des del Departament d’Ensenyament es va defensar que es mantingués també a segon curs. Així doncs, a Catalunya el currículum de Filosofia de batxillerat del curs 2016-2017 manté les hores que tenia assignades anteriorment.
Tots els alumnes cursen a primer de batxillerat la matèria de Filosofia, de dues hores setmanals, i a segon curs, la matèria d'Història de la Filosofia, de tres hores setmanals. Igualment, es mantenen les matèries específiques de Psicologia i Sociologia, de dues hores setmanals cadascuna d'elles, que l'alumne pot triar.

Els continguts del primer curs introdueixen a l'alumne en el pensament filosòfic i les seves habilitats i faciliten comprendre la complexitat de la realitat humana i de l'acció, des d'una perspectiva crítica i analítica.  A segon, els alumnes estudien la història dels corrents filosòfics i dels seus referents més representatius, amb l'objectiu que siguin capaços de reflexionar sobre les diferents concepcions del coneixement i del saber, des d'una perspectiva analítica.
 
                  
18 d’abril de 2017

Més informació