• Imprimeix

Prop de 160 professors participen en la XI Jornada de Francès per conèixer les noves tendències educatives

Torna
Dilluns, 13 de novembre de 2017
 
  • La sessió ha girat a l’entorn dels avenços de la neurodidàctica en el camp de l’aprenentatge de les llengües
 
  • També han tingut lloc conferències i tallers sobre tècniques artístiques, musicals i cinèsiques aplicables a l’aula de francès
 
  • La sub-directora de Llengua i Plurilingüisme ha donat la benvinguda als assistents a la jornada
 
 
jornada francès

jornada francès

Prop de 160 professors han participat en la XI Jornada de Francès, acte que es celebra anualment per donar impuls a la llengua francesa en els centres educatius de Catalunya. L’objectiu d’aquesta edició ha estat donar a conèixer noves tendències educatives que posen l’èmfasi en la relació entre emoció i aprenentatge. La jornada, organitzada pel Departament d'Ensenyament amb el suport de l’Institut Francès de Barcelona i de Santillana Français, ha tingut lloc avui al CosmoCaixa. La sub-directora de Llengua i Plurilingüisme, Mònica Pereña, ha obert l’acte.
 
L’edició d’enguany s’ha centrat en els avenços de la neurodidàctica aplicats al camp de l’aprenentatge de les llengües. La conferència El cerebro necesita emocionar-se para aprender, del Dr. José Ramon Gamo, ha obert una jornada que també ha inclòs una taula rodona i diversos tallers sobre tècniques artístiques, musicals i cinèsiques transferibles a l’aula de francès i adreçades a motivar l’alumne despertant les seves emocions. Al llarg de la jornada els professors participants –majoritàriament especialistes de francès de  primària, secundària, batxillerat, cicles formatius, escoles d’adults i EOI- han pogut compartir també els seus coneixements previs d’aquestes tècniques i les seves experiències amb els alumnes.
 
Les jornades de francès són, a més, una oportunitat per promoure el treball en xarxa entre els centres i per reflexionar a l’entorn del projecte educatiu i del projecte lingüístic del centre, amb l’objectiu d’introduir o intensificar la didàctica de la llengua francesa.
 
El Departament d'Ensenyament impulsa l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua francesa des de diferents àmbits: promovent l’estudi del francès com a primera o segona llengua estrangera en les diferents etapes educatives, incentivant els intercanvis educatius d’alumnat –per exemple, a través dels acords de col·laboració amb el Govern del Quebec o amb l’Acadèmia de Montpeller- i facilitant l’acreditació de coneixements a través de les EOI o dels exàmens DELF escolar de nivell A2, B1 i B2 de francès del Ministeri d’Educació de França. A més, el Departament també promou la doble titulació de batxillerat a través del programa Batxibac en el qual participen prop de 1.200 alumnes de 64 centres catalans.
 
13 de novembre de 2017
 

Més informació