• Imprimeix

Les principals xarxes de transformació educativa i l'IBE-UNESCO alineen esforços per canviar l'aprenentatge a l'escola

Torna
Dimarts, 13 de març de 2018

  • Aquest matí ha tingut lloc la jornada “Del currículum competencial a la transformació educativa”
 
  • El secretari general d’Ensenyament, Lluís Baulenas, ha destacat la importància de la transformació educativa com una responsabilitat compartida entre administracions, entitats i comunitat educativa
fp2

fp2

El secretari general ha remarcat que "assumim i acceptem que la transformació educativa és una responsabilitat compartida, en la què administracions, comunitat educativa i entitats hi hem de treballar conjuntament amb la finalitat d'aconseguir alumnes competents". En el mateix sentit, ha expressat que durant la jornada "hem vist una representació de moltes i diverses xarxes educatives i podem afirmar que estem ben posicionats per fer una transformació real i reeixir en aquesta tasca conjunta on les xarxes han d'esdevenir una de les eines clau, per tal que cada centre educatiu  pugui treure el millor d'ell mateix i formar futurs ciutadans competents i compromesos ".

Durant la jornada han tingut lloc debats al voltant de la innovació, les competències bàsiques i la transformació educativa. Una transformació de la mà de els xarxes existents al sistema: la Xarxa de Competències Bàsiques, Escola Nova 21, Xarxes per al Canvi, Xarxa d'Orientació, Educació 360 i moltes altres.

El Departament d'Ensenyament impulsa des de fa 16 anys la Xarxa de Competències Bàsiques, una xarxa de docents que treballa afavorir l'aprenentatge competencial de tots els alumnes i que està formada per 450 escoles i instituts.
1

1

Les principals xarxes de transformació educativa, així com l'IBE-UNESCO, s'han aplegat avui per analitzar el canvi en l'aprenentatge i l'avaluació dels currículums competencials, així com el paper i la formació dels docents dels sistemes educatius implicats. Aquesta idea, present en les diverses xarxes de transformació educativa existents, coincideix amb el missatge de la iniciativa mundial de l'International Bureau of Education de la UNESCO, exposada per la seva directora Mmantseta Marope, per transformar competencialment els currículums, l'aprenentatge, l'avaluació i el rol i formació dels docents a l'educació.

Ha estat durant la jornada "Del currículum competencial a la transformació educativa, organitzada conjuntament pel Departament d'Ensenyament, el Centre UNESCO de Catalunya, la Fundació Jaume Bofill, Rosa Sensat, la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica, el Consorci d'Educació de Barcelona i la Diputació de Barcelona.

El secretari general del Departament d'Ensenyament, Lluís Baulenas, ha presentat les conclusions de la jornada. Ha destacat la importància del treball en xarxa dels centres educatius i la necessitat de reforçar-lo. Un treball en xarxa que ha recordat que és possible gràcies a la Llei d'Educació de Catalunya: "Aquesta llei canviava el paradigma que hi havia fins el moment, basant la millora educativa en autonomia de cadascun dels centres i en el seu màxim exponent, el  retiment de comptes".

Més informació